החל משנת הלימודים הנוכחית משרד החינוך הטמיע מערכת דיגיטלית לניהול משאבים גמישים בבתי הספר, בהלימה לתכנון הפדגוגי. המערכת משקפת בבהירות את התקציבים הגמישים העומדים לרשות בית הספר ומאפשרת צריכה ידידותית של מענים חינוכיים.
מערכת גפ”ן הינה כליע תקיבי ופדגוגי המאפשר ניהול ומעקב של התקציבים הגמישים העומדים לרשות בית הספר. במערכת קיימים שירותים שעל הרשות/הבעלות לאשר. בכניסה למערכת תוכלו לצפות במענים שבתי הספר מבקשים לקבל ולאשר אותם.
- סלי התקציב המונגשים באמצעות המערכת בשנת הלימודים תשפ”ב
במערכת משוקפים 6 סלים תקציביים מרכזיים עבור שנת הלימודים תשפ”ב.
- פירוט סלי התקציב
- “באים בטוב” ללמידה רגשית-חברתית ולצמצום פערים
- צמצום פערי קורונה: תקציב עבור צמצום פערים בבתי ספר יסודיים ובחטיבות ביניים.
- הכלה והשתלבות: תקציב שמטרתו מענה ייחודי ומעטפת תומכת המותאמים לתלמידים שוני צרכים שעברו הליך איתור
- חט”ב שקלי (רלוונטי לחטיבות הביניים בפיילוט התוספת הפדגוגית בחט”ב): תקציב שמטרתו קידום האפקטיביות הבית ספרית וההישגים הפדגוגיים, חיזוק הצוות החינוכי, פיתוח יוזמות וחדשנות ואיכות ומצוינות בית ספרית בחטיבות ביניים רשמיות בחינוך רגיל במחוזות צפון ודרום ובמנהל לחינוך התיישבותי.
- תוכן דיגיטלי : תקציב המיועד להזמנת תכנים וספרים דיגיטליים לבתי הספר בתוכנית התקשוב לגיוון ולהעשרת התוכן הדיגיטלי העומד לרשות צוותי ההוראה והתלמידים בתהליכי הוראה ולמידה מקרוב ומרחוק.
בתקציב זה שני מסלולים אפשריים:
א) רכישת תוכן דיגיטלי באמצעות ספקי משרד החינוך שנבחרו במסגרת מכרז התוכן המשרדי.
ב) רכישת תוכן במסלול של הקצבה: בתי ספר המעוניינים להשתמש בחומרי למידה שלא נכללו במכרז התוכן.
- תוכנות ניהול: תקציב המיועד להזמנת תוכנות ניהול פדגוגי ותוכנות ניהול מערכת שעות ועובדי הוראה – במסגרת התקציב ניתן לבחור רק תוכנות מרשימת ספקים ותוכנות מאושרות